Створюємо HDR в Akvis HDRFactory

HDR не дає спокою багатьом, тепер ось компанія Akvis перейнялася створенням власного софта під назвою Akvis HDR Factory — вельми простої програми для фанатів, яка, тим не менш, заслуговує розгляду, як нам це здається. Програма скачується з сайту розробника, і використовувати ви її можете досить вільно протягом 10 днів, після чого доведеться витратити 70 зелених рублів або відмовитися назовсім. В принципі, для досвідченого користувача і 10 днів для оцінки якості достатньо. Вважаємо, ми впораємось і за пару годин, включаючи написання цієї самої статті.

Новости сайта:лазерные бои киев

Програма для Windows поставляється відразу в двох варіантах, повна і у вигляді плагіна для фотошопа — це підхід дуже дивний, адже зараз фотошоп і сам може зводити HDR. Природно, не так якісно, ​​як деякі сторонні розробки, але у нас є сумніви, що в Akvis сидять програмісти крутіше, ніж в Adobe. Окремо зазначу, що програма встановлена ​​в якості пробної під Windows XP — у такому разі, вона працює тільки як окремий додаток в 32-бітному форматі роботи з даними.
AkvisHDRFactory1_thumb[1]

При відкритті програми ви бачите досить простий інтерфейс, з якого, в общем-то, нічого й не потрібно. Перетягуємо сюди зображення, з якими маємо намір працювати — так зручніше, якщо попередньо ви їх вибрали в якому-небудь Просмотровщик.

Програма чудово справляється з трьома 6-мегапіксельними JPEG з Nikon D70, які, з нагоди, я знімав досить давно. Чому я зробив таку дурість, поясню — 3 кадри NEF по 12 Мп з Nikon D90 відкриватися з першого разу відмовилися, викликавши дивну помилку, яку повторити не вийшло, так що просто Передерні і додайте картинки заново.
AkvisHDRFactory11[1]

Файли буквально за кілька секунд Рендер (видно біжучий доріжку), створюється картинка у вікні «після» — природно, якщо переключитися на «до», отримаєте можливість перегляду трьох різних завантажених в стрічку файлів. Відмінність більш великих від дрібних не помітне по швидкості, хоча є версія, що якщо крутити стиснені Рави з повнокадрових монстротушек, гальмувати все одно буде.
Панель HDRI

Кадри зняті з рук, ніякого штатива, відповідно, програма повинна їх ще вирівняти, з чим непогано справляється. Якість вирівнювання встановлюється в панелі HDRI праворуч, де, власне, всі інструменти і розміщені. Інструментів не так багато, до речі:

вирівнювання краще ставити високої якості, це зрозуміло — просто точніше буде
насиченість — колірна насиченість підсумкового знімка (для HDR взагалі модно використовувати насичені кольори)
деталі в темному — наскільки треба висвітлюються тіні, крок посилює шуми, зате і темні стають світлішими
деталі в світлому — навпаки, прибиває світла, щоб не виходили з спектра
ступінь деталізації — пряма правка тонового діапазону, звідки виникають ореоли відомі, якщо зловживати
освітленість — насправді, яскравість, просто перекладачі не знали
освітленість темних / світлих деталей — поводяться як повзунки recovery в Lightroom, просто захищаючи від вибивання чорні і білі пікселі, відповідно

AkvisHDRFactory3_thumb[1]

За великим рахунком, потрібно тільки три повзунки, деталі в світлі і тінях і ступінь деталізації. Решта, напевно, для заспокоєння совісті. Є, правда, вікно з трьома дефолтними пресетами, досить тупими, але починаючому вони допоможуть.

Зверніть увагу на інструменти в лівому верхньому кутку. Там є олівець для видалення примар (працює тільки в куплених версіях, так що про ефективність будемо гадати на кавовій гущі — швидше за все, не дуже, раз навіть показувати бояться) і ластик для видалення примар вже з сформованих виділень. Зате не дуже зрозуміло, як формувати виділення («показати / приховати виділення» не допомагає).
Панель регулювання

Панель неактивна, поки галочку в ній не поставите, щоб активувати. Алгоритм пробіжить через зображення ще раз і поміняє за своїми дефолтних налаштувань — картинка стане більш насиченим і тепліше. Шуми тут не давляться, тому ще й шум буде більш помітний, так як і колірні попруть.

AkvisHDRFactory4_thumb1[1]

Врахуйте, до речі, що нагорі над панелями зазначений розмір — це розмір превюшкі, з якою програма працює. Якщо процесор дохлий, вибирайте поменше, адже вам не треба занадто його вантажити. При збільшенні тоді, правда, деталізація буде глухнути.

Отримана картинка не дуже приємна, так що помудрую над настройками, що запропонувала програма:

тонова корекція — по суті, сила застосування фільтра розширення тонового діапазону, просто трохи м’якше працює
глибина — схоже на слайдер clarity в Lightroom, який відповідає за мікроконтраст, віддаючи ореоли навколо пікселів для відділення їх один від одного, але працює, на перший погляд, тільки з середніми тонами
градієнтний контраст — працює, судячи з усього, переважно з тінями, поглиблюючи або осветляя їх
згладжування — багато де є, визначає м’якість відомості сусідніх тональних зон, крутите сильніше, може знижувати шуми
локальний контраст — інструмент мікроконтраста, тобто між пікселам, а не зонами тонів, працює грубо і дуже помітно підсилює шум
інтенсивність кольору — по суті, та ж насиченість, але трохи більш м’яка, послабляємо її

Постобробка

AkvisHDRFactory5_thumb1[1]

По суті, розділ являє собою лише роботу з рівнями, але при правильних руках цього достатньо — можна адже працювати поканально, а це дуже велика перевага. Я підкоригував два канали з трьох колірних, плюс трохи поворушив повзунки в яркостном (який все одно схожий на композитний RGB по своєму ефекту). Вийшло щось схоже на те, що я бачив в Барселоні.
Висновок

Як ви встигли помітити, в програмі немає кнопки повороту зображень, так що доводиться трохи крутити головою, що позитивно позначається на кровопостачання мозку, а значить, і на здоров’я користувача, так що нічого поганого компанія не задумувала, коли розробляла софт, лише дбала про ваш підірване здоров’я.

В цілому, програма проста, «як двері», працює доладно, спритно, але з точністю сокири, можна і шкоди здоров’ю нанести. Непогано було б виявити в наступній версії інструмент Шарпінга і базових операцій із зображенням, на зразок повороту або хоча б читання інформації з файлів RAW про орієнтацію картинок.

Можете про інші способи створення HDR прочитати нижче:

наша глобальна стаття про HDR
робота в Nik HDR Efex Pro
імітація HDR в LucisArt
cклейка HDR-панорам

Добавить комментарий